Bezwaarmaker

S lim digitaliseren WOZ-bezwaar­procedures

Het bedrijf

Bezwaarmaker is gespecialiseerd in het indienen van bezwaren tegen de hoogte van de WOZ-aanslag. Ze ontzorgen bedrijven en consumenten bij het ingewikkelde proces van het indienen van een dergelijk bezwaar.

Bezwaarmaker is in 2009 gestart op initiatief van een aantal taxateurs en juristen met jarenlange ervaring. Via een online systeem kunnen WOZ-bezwaarprocedures gratis en in 3 stappen worden aangevraagd. De doelstelling is daarbij om haar gebruikers zoveel mogelijk te ontlasten door zoveel mogelijk juridische en administratieve processen uit handen te nemen. Het bedrijf is inmiddels een bekende speler in de markt. Ze verwerken inmiddels tienduizenden bezwaren per jaar.

Key features

  • Cloud hosting
  • API koppelingen
  • Proces-automatisering

Kings Code

Achtergrond

Voor het indienen van een bezwaar is een aantal documenten, machtigingen, specifieke informatie via online formulieren en handtekeningen benodigd. Het structureren en organiseren van verschillende databronnen vorm een uitdaging op zich. Ten behoeve van een nauwkeurige behandeling van aanvragen, zouden de handelingen van interne juristen en taxateurs idealiter gericht moeten zijn op het beoordelen en juridisch waarborgen van aanvragen.

Probleem

Het groeiend aantal aanvragen bracht de kwaliteit van juridische dienstverlening in gevaar. Er werd meer tijd gewenst voor het begeleiden en beoordelen van aanvragen. De wijze en verwerking van aanvraag verschilt per gemeente. Dit droeg bij aan onnodig oponthoud door handmatige verwerking.

Oplossing

Voor Bezwaarmaker hebben we een platform ontwikkeld dat administratieve en herhalende handelingen uit handen neemt van hooggekwalificeerde specialisten. Het vormen en organiseren van dossiers wordt nu door onze software overgenomen. Maar, het beoordelen van aanvragen blijft het werk van juridische professionals. Om hierbij te helpen, presenteert het platform alle benodigde informatie efficiënt en overzichtelijk.

Validatie, borging en signalering

Het platform valideert inkomende gegevens, signaleert tekortkomingen en waarschuwt voor naderende deadlines. Schriftelijke documenten worden gedigitaliseerd via OCR en verwerkt in het betreffende dossier.

Klantportaal

Inkomend ondersteunend (beeld)materiaal kan door de aanvragen zelf worden geüpload via een online portaal. Dit portaal geeft inzicht in de voortgang van het bezwaarschrift en meldt klanten wanneer er actie moet worden ondernomen.

Tot slot

Vanwege de beperkte ruimte hebben we niet alle aspecten van onze automatisering vermeld, maar het geeft je wel een goed beeld van de tijdsbesparing die het nu al oplevert. Het afgelopen jaar heeft Bezwaarmaker een recordaantal aanvragen weten te verwerken met het platform.

Bekend van: